Monday, January 3, 2011

Arrrggghhhh!!!!Students ke tu?

Selama sebulan dua ni aku telah menjalani kehidupan sebagai seorang pendidik yang sangatlah relax akibat ketiadaan anak-anak muridnya. Selama percutian anak-anak muridku, aku dan rakan-rakanku sangatlah bekerja secara santai. Datang office dengan lenggang kangkung, tanpa perle memikirkan apa-apa. Course planner? Jadual? Credit hoor? Kelas kat mana? Ah...nanti-nanti je aku pikir.

Tapi setelah masa itu berlalu, aku tiba-tiba dikejutkan dengan kedatangan students ke kolej. Kolej yang before ni lengang je, tiba-tiba penuh. Tu belum semua datang...separuh pun tak sampai. Mental dan fizikalku belum bersedia waaaaa...

Namun dengan keadaan ini jugaklah aku terpaksa menjalankan tanggungjawab aku. Kalau tk, dahla sebulan dua ni makan gaji buta...ooopppsss haha. Takdela buta sangat..dah takde students, rilexlah sikit. Tapi actually ade jugak benda-benda sampingan yang aku kena buat huhu. Students sekalian...tunggulah mood cikgumu yang akan berkobar-kobar tak lama lagi nescaya cikgumu ini akan menjadi guru yang sangat efficient!habislah korang.....muahahaha

1 comment:

  1. hehehe...bile da cuti lelame memang le cenggitu hendaknye....da title pon 'cikgu' kan...so keje kite time student ade la...hohoho..sabo je la...mari bekerja..azam baru 2011..

    ReplyDelete