Tuesday, November 9, 2010

It's a nightmare, and still a nightmare

Troble is a friend..
Oh trouble is a friend owh..owh..

Terngiang-ngiang plak lagu Lenka yang bertajuk macam liriknye di atas..
Bila difikir-fikir balik memang betul pun kan, dalam hidup sape je yang takde masalah? And kadang-kadang masalah ni la yang menceriakan hidup kita..kalau tak, hidup kikta ni macam biasa je tiap-tiap hari. Takde UUMMPPHH orang kate hehe. Tapi yela, kalau pulak dapat masalah yang besar-besar tu, sakit kepala jugak nak fikir kan?

Aku pun samela macam orang-orang biasa and anda-anda semua..tak terlepas dari masalah tapi tak boleh cerita kat sini.it's a P&C huhu. Ahad lepas aku dapat satu problem yang aku kira sangat mengganggu emosi aku sebagai wanita yang penyayang..haha ade kaitan ke? Aku menangis sampai mata aku bengkak..sampai tak boleh bukak langsung..serious tak tipu. Bahana aku nangis tu plak sakit kepala sampai sekarang...berdenyut-denyut. Bagi aku..ape yang aku dapat hari tu memanglah sangat nightmare..aku harap aku mimpi je waktu tu..tapi..harapan jelah kan..

Dulu aku dah pernah alami bende yang sama and aku memang berharap sangat-sangat yang aku takkan dapat masalah yang macam ni lagi. Tapi apekan daya, Tuhan tu maha berkuasa. Die uji aku lagi dengan masalah yang sama tapi alhamdulillah, kurang berat dari dulu. Aku banyak belajar dari kesilapan. Aku discover bende baru yang after 2 tahun lebih ni aku tak pernah terperasan. Pape pun, aku bersyukur dengan dugaan ni sebab aku still ade ape yang aku ade, aku belajar bende baru and aku tau aku kene improve diri aku. So, kalau ade korang-korang yang tengah sedih macam aku, we have to at least bersyukur dengan apa yang kita ade..sebab actually dugaan ni membawa something yang baik jugak. And dalam kita sedih, ada orang yang problem diaorang lagi teruk dari kita. Maybe ade unsur-unsur cliche di situ tapi bila aku sendiri tengah sedih, itula bende yang aku selalu ingatkan diri aku.



No comments:

Post a Comment