Friday, September 2, 2011

Masalah tu kecik jee..

Selalu kan kite dengar orang berpesan 'Jangan bersedih'..'La Tahzan' bila kita ditimpa masalah. Lagi satu benda yang orang selalu pesan...'ingatlah yang setiap apa yang menimpa kita,ada orang yang lebih teruk masalahnya' Bila orang bagi kata-kata semangat tu dekat aku, aku selalu berfikir yang 'diorang tak tahu camane aku rasa..senanglah diorang bercakap'. Memang senang orang untuk bercakap, tapi kalau kita ambik kata-kata tu as peransang, I.Allah kita akan ok kan?

As for now, yes I'm having a problem. And just now, sajela menjelajah ke page orang lain kat facebook. Sampai sau page ni..aku nampak satu status yang sangat simple tapi buat aku tersedar. Owner die tulis..'sabar lillaahh'. Aku tau apa masalah yang menimpa dia. Walaupun tak banyak, tapi yang sikit itulah yang aku rasa dah cukup berat. Kalaulah aku kat tempat dia, belum tentu aku boleh jadi setenang dia. Muka dia tak nampk langsung macam ada masalah. Gaya dan karakter dia tetap sama. Mesti jauh di sudut hati dia, perasaan sedih tu ada. Kuatnya dia buatkan aku tersedar and berhenti mengeluh. Aku tau masalah aku ni kecik je kalau nak dibandingkan dengan masalah orang lain. Apalah sangat dugaan yang aku dapat ni. But in a way, Alhamdulillah sebab aku diberi peluang untuk sedar. Yelah, selama ni kalau ada masalah sikit pun mengeluh huhu. So, if orang lain boleh jadi strong, aku pun boleh.



No comments:

Post a Comment