Monday, February 21, 2011

What goes around comes around..KARMA~

Pernah dengar kan kata-kata kat atas tu? Biasa dengar kan? Or mungkin pernah rasa hehe. Aku memang berpegang teguh jugakla kepada kata-kata kat atas tu. Sebab tu kadang-kadang bila nak buat jahat kat orang, pikir takut nanti aku pulak yang kene benda yang sama. Yelah, Allah memang akan balas apa saja perbuatan manusia. Yang membezakan balasan tu ialah, samada cash..tang-tang tu jugak dapat balasan, or mungkin balasannya delay sikit. Delay waktu bila tu wallahualam..Dia je yang tau.
Cerita pasal karma ni, aku dulu pendendam orangnya. Aku jenis bila aku kene pape disebabkan orang, memang aku NAK orang tu rasa apa yang aku rasa jugak..exactly the same. Tapi bila umur dah banyak, sifat nak orang yang buat aku sakit rasa apa yang aku rasa masih ada..cume bila dah 'tua' ni, aku baik sikitla..aku pikir apa-apa pun tuhan akan balas perbuatan orang tu. Samada kita tau atau tak, tuhan akan balas jugak. So, dengan gaya pemikiran camni, dapatla mengelakkan aku dari apa-apa perbuatan membalas dendam kan huhuhu...

Tapi pape pun, sebelum nak kenekan orang, sebelum nak buat apa-apa yang boleh menyakitkan hati orang, kita kene pikir panjang-panjang kan...


No comments:

Post a Comment