Tuesday, June 22, 2010

Mistik

Arini nak citer pasal bende-bende mistik sket...
Lately ni aku ade merasakan bende-bende pelik..
Bukanla nak saje-saje je rasa or perasan ade bende-bende mistik berdekatan ngan aku ni
Tapi sebab aku pun punya sejarah dengan bende-bende ni

First time aku diganggu is waktu aku form 3. Waktu tu, pantang aku ada problem sket siapla. Satu badan aku tak boleh gerak dah. Berat ya amat. Pastu aku slalu sakit kepala, lenguh tangan and kat bahagian blakang (kat bahagian bahu). Boleh kata tiap-tiap hari. Hantuk kepala tu dah jadi hobi aku dah sebab sakit gile kepala.Waktu tu cikgu pun dah tak tau nak wat ape (aku stay hostel), sampai diaorg hantar aku pegi hospital. 3 hari 2 malam aku stay kat hospital. Aku kene masuk bilik check jantung bagai (yang kene pakai wire kat dada tu), amik darah sume tapi doktor kata aku sihat je. Yang part sedihnye cikgu aku boleh kata aku saja ja berlakon sakit sebab nak tarik perhatian orang. MasyaAllah...sampai hati kan bila sorang cikgu boleh cakap aku camtu. At last dah tak tau sangat nak watpe, skolah panggil parents aku datang bawak balik. Then bila ari aku nak dibwak balik tu, ada sorang ustaz datang kat aku and die 'check' badan aku. Pastu die cakap ngn parents aku
                          'ada banyak ni yang menumpang..lama dah ni'
Pas die check tu die mula la sesi menghalau. Mak aku nangis tgk aku waktu tu (aku tak tau nape die nangis huhu). Bila parents aku bawak balik, die bawak aku g klinik biasa. Doktor once again btau aku takde masalah pape tapi aku stress. Die siap isi borang suruh mak aku bawak gi scan otak tapi mak aku simpan je surat tu, die nak ikhtiar cara len. After gi klinik, mak aku bawak plak gi Darul Syifa' kat bangi tu (pada hari yang len ok). Part ni memang best. Waktu aku on the way ke sana, kepala aku sakit. Tapi bila masuk je dalam Darul Syifa', sakit tu hilang. Aku takdela nak syak pape kan sebab before this pun memang sakit tu datang and jap2 lagi takde, then ade balik. Bila jumpa ustaz, mungkin die tak dapat 'jumpe' bende tu..die kata aku jangan stress, jangan pikir banyak. Aku at first pelik jugak sbab nape die takde mention pape pasal gangguan makhluk halus ni sume tapi takpela. Aku diamkan diri je. Aku pun waktu tu baru form 3, aku pikir mungkin jugak kalo die tak nak btau aku, tak nak bagi aku takut ke ape. Takpelah yang tu kan..tapi die ada bagi air yang die dah bacakan..die pesan kalo aku sakit kepala lagi, basahkan towel kecik ngan air yang die dah jampi tu, pastu letakkan kat kepala. Aku pun mengangguk tanda paham. Simple kan.. Kitorng pun abis je proses or sesi berubat, nak pegi ke rumah couzin aku..tapi...bende extra best jadi lagi. Bila aku masuk je dalam kete,berdenyut-denyut kepala aku..sakit giler ok. Aku dalam hati cam bengang gak..aku pk kenapa ko tak sakit kat dalam tadi...huuuu. Sebab sakit sangat, aku terpaksa lentokkan kepala aku kat tingkap, nak tahan sakit (selalu aku tak tahan,aku hantuk je kat dinding huhu). Mak aku perasan aku terlentok tahan sakit..and mak aku tanya aku sakit ke tapi aku deny. Sebab aku cam fobia bila orang tak caye kata aku sakit..kate aku buat-buat sakit sume kan..lagipun aku baru je kuar dari Darul Syifa' tu...baru sangat3. Bila sampai je kat umah couzin aku, mak aku pun citela yang kitaorang pegi berubat bla..bla..bla.. (aku masih dalam keadaan menahan sakit kat atas sofa) Pastu couzin aku ni cakap...
                
'bende ni kadang-kadang pandai jugak..die tau kita nak pegi mana.Bila kita masuk nak berubat, die keluar..bila kita dah keluar dari tempat tu, die masuk balik' (damn it is so true ok!)

Aku pun waktu tu tahan je sakit..nak wat camne lagi kan?nak wat ape yang ustaz tu suruh, aku dah nak blah dah pastu..singgah kejap je. So abis sampai situ and kitorang pun balik umah. Haaaa..ni part super extra best sket. Aku disebabkan sakit ni kan aku dok umah...skolah bagi aku cuti kan,suh mak bapak aku bawak balik. So waktu skolah, waktu orang gi keje, aku dudukla kat umah. Tapi ada this one day ni, disebabkan umah aku yang kat Shah Alam tu dekat ngan masjid Shah Alam yang besar tu, bila dipasang kaset mengaji pe sume bolehla dengar sampai rumah aku..loud and clear. Pastu..on the day yang aku mention ni..aku stay kat umah dengan adik aku yang kecik and cousin aku. Adala jugak teman kan. Lepas tu, bila tiba time tengahari and nak dekat zohor, cam hari-hari yang lain, kat masjid tu ada pasang kaset mengaji. And waktu tu la bende ni datang lagi menyerang kepala aku. Sakitnya tuhan jela yang tau..sakit yang amat sangat. Aku teringat kat air yang ustaz tu bagi tapi air tu ade terletak kat atas rak kat hujung bilik aku. Tapi yang menyedihkan...aku sakit giler sampai aku tak mampu nak bangun jalan amik air tu. Aku ada jerit nama cousin aku yang actually tengah men kat luar bilik aku tapi aku tak taula suara aku ni pelan sangat ke apa, die cam tak dengar. Aku dah menangis mintak tolong and sebab aku tak tahan sangat sakit tu. Bila cousin aku ni pun tak dengar, aku usahala jugak nak pegi amik air kat atas rak. Disebabkan aku tak dapat nak bangun macam biasa, aku terpaksa merangkak at first but then mengesot (dengan gaya meniarap) untuk sampai ke air tu. Rasa macam jauh gile aku nak sampai..tu pun aku kene berenti-berenti sekejap. Memang perit rasa waktu tu. Bila mission accomplished, aku watla macam yang ustaz tu suruh..tapi yang peliknya tak reda plak sakit aku. Aku tak taula kalo aku ada tersalah buat ke huhu. Sepanjang kaset tu dimainkan, sakitla kepala aku ni..tak kurang walau sikit. Terseksa aku tanggung sakit tu..rasa nak pecah sangat-sangat dah kepala ni. Abis je kaset mengaji tu, menandakan waktu zohor dah masuk and azan plak yang dilaungkan.Datang lagi part yang super duper best....abis je azan tu, sakit kepala aku sekelip mata hilang. Senang gile..terus baik ok. Nak kata die berkurang secara beransur-ansur pun takde..hilang terus. Lepas dari dat incident, lamala jugak aku 'sihat'. Dah takde lagi bende-bende yang menumpang..sampaila satu masa ni. Hmm...aku rasa cam panjang plak nak masukkan semua kat sini kan? Aku akan wat entry baru untuk cite seterusnya..

*Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri* ;p



No comments:

Post a Comment