Tuesday, June 8, 2010

Jika..




Jika aku diperlukan,
aku akan sentiasa ada untukmu.
Jika aku ditinggalkan,
aku akan terus setia menanti kepulanganmu.
Jika aku yang bersalah,
aku tunduk memohon ampun darimu.
Jika aku dipersalahkan,
aku tidak keberatan untuk memohon maaf darimu.
Jika kau dambakan kasih sayang,
aku akan memberinya dengan sepenuh hati.
Jika kau memerlukan seorang teman,
aku akan menjadi teman yang paling setia untukmu.
Jika kau dambakan kebahagiaan,
aku akan ukir senyuman kebahagiaan untukmu.

Namun...

Jika aku menjadi penghalang,
aku rela pergi demi kebahagiaanmu.
Jika tiada lagi kasih sayang,
aku akan simpan kasihku hingga jasad terkubur.
Jika tiada lagi cinta,
aku sedia mengundur diri.

Cinta yang aku pegang ini akan aku lepaskan supaya tiada keraguan dan kesengsaraan dalam hatimu lagi.


No comments:

Post a Comment